torsdag 24 maj 2012

Sarcasm is a body's natural defence against stupid people.

If i has to choose between loving you, and breathing. I would use my last breath to say I love you.   



Jag vill ha någon att älska, någon som älskar mig tillbaka. Det här med kärlek så svårt och det kan förstöra för både dig själv och andra. Men att vara kär är  den bästa känslan i världen, och därför vill jag inte tro att mer eller mindre självpådragen pessimism vid allt för ung ålder, skulle få beröva mig på just den känslan som får en att springa upp för en trappa trots att man inte har bråttom. Kärlek finns nämligen inte bara i fantasin, är inte bara en social konstruktion vidare Hollywood produkt utan existerar i hela ens kropp. Därför är den också farlig. Den gör en sårbar, och kan utan vidare likt en kniv av märket global öppna ens inre och blotta ens hjärta, vilket betyder att någon kan ta sig in där och röra till det rejält för en,
Det finns självklart någon jag gillar men man vill inte göra något för snabbt heller.
Man vill lära känna personen , man vill umgås innan man kan avgöra något.
Men när man hitta denna människan som man verkligen faller för 
 är man tagen gisslan, kärleken hitta sin väg in i ens kropp trots alla försvar och får en att falla fritt. Man älskar det. Tills en enkel fras som "vi kanske bara ska vara vänner istället..." utgör marken på vilken man landar som cyniker.Nu ska jag inte sitta här och skriva nån jävla novell , Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar